Σύλλογος Φοιτητών Νομικής Α.Π.Θ. “Η πτώση του συμφοιτητή μας είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένων πολιτικών επιλογών”

Δελτίο Τύπου του Συλλόγου Φοιτητών Νομικής του Α.Π.Θ.

Το γεγονός που συνέβη την Τρίτη, με συμφοιτητή μας να πέφτει από τον 3ο όροφο εν ώρα μαθήματος, επειδή δεν έβρισκε θέση στο αμφιθέατρο λόγω του συνωστισμού, δεν ήταν ούτε τυχαίο ούτε απλώς δυστυχές. Αποτελεί αποτέλεσμα συγκεκριμένων πολιτικών επιλογών, όπως η αδιαφορία της κοσμητείας για τις συνθήκες σπουδών μας και η σύμπτυξη των τμημάτων από 3 σε 2, καθώς και μιας χρόνιας κατάστασης υποχρηματοδότησης που επικρατεί στα πανεπιστήμια, καταλήγοντας στην έλλειψη ασφαλών υποδομών και επαρκούς καθηγητικού προσωπικού. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί μια εντατικοποιημένη καθημερινότητα των φοιτητών, με ρυθμίσεις που έχουν περάσει και οι ίδιοι οι καθηγητές, ώστε να τρέχουμε από μάθημα σε μάθημα και να σφαζόμαστε για μια θέση στο αμφιθέατρο.

Η κοσμητεία μαζί με την ανοχή πολλών καθηγητών, όχι απλά δεν βρίσκουν λύση στα πραγματικά προβλήματα αλλά πετάνε το μπαλάκι στους φοιτητές. Για τον συνωστισμό φταίνε οι “πολλοί” εισακτέοι, οι μετεγγραφέντες, οι αιώνιοι φοιτητές, όχι πάντως η διοίκηση, όπως ειπώθηκε από τον ίδιο τον Γκλαβίνη, καθώς -κατά τα λεγόμενά του- δεν μπορούμε να διεκδικούμε ταυτόχρονα την μη εφαρμογή των διαγραφών και την μείωση του συνωστισμού στις αίθουσες! Οι προτεραιότητες της κοσμητείας είναι πιο ξεκάθαρες από ποτέ: λίγες ώρες πριν την πτώση του φοιτητή, το τμήμα συνεδρίαζε εν κρύπτω για την υλοποίηση των διαγραφών, και δεν ντράπηκε, μετά το γεγονός, να τις επικαλείται ως την λύση του προβλήματος. Την στιγμή που τα προβλήματα των φοιτητών είναι συγκεκριμένα και γνωστά στην πρυτανεία και στην κοσμητεία, αυτές επιλέγουν να αντιμετωπίσουν σαν πρόβλημα τους φοιτητές που διεκδικούν, ιεραρχώντας την τοποθέτηση της πανεπιστημιακής αστυνομίας. Εδώ και πόσους μήνες το μόνο που κάνει ο Παπαϊωάννου είναι να ασχολείται με το πώς θα στρατοπεδεύσουν τα ΜΑΤ στο ίδρυμα, πως θα εγκατασταθούν τουρνικέ. Παπαϊωάννου και Γκλαβίνης χτίζουν πολιτικές καριέρες κυριολεκτικά στις πλάτες των φοιτητών, αντί να επιτελούν τον πραγματικό τους ρόλο στο εσωτερικό του πανεπιστημίου. Ενώ ο φοιτητικός σύλλογος έχει αναδείξει τα προβλήματα, η κοσμητεία και πρυτανεία έχουν στραφεί στην προκήρυξη διαγωνισμού για το ποια εργολαβία θα αναλάβει την ανεύρεση αιθουσών και εξοπλισμού αντί να διοχετεύουν τους πόρους του ιδρύματος για την καθημερινότητα  τις ανάγκες των φοιτητών (και όχι για τα MAT) και αντί να ασκήσουν πιέσεις προς το υπουργείο για περισσότερους πόρους. Τρανταχτό παράδειγμα για την κατεύθυνση της κοσμητείας είναι και το ξενόγλωσσο προπτυχιακό πρόγραμμα με δίδακτρα.

Καταγγέλουμε την απαράδεκτη στάση του Γκλαβίνη, ο οποίος όχι μόνο δεν είχε πάρει τα κατάλληλα μέτρα ώστε να διασφαλίσει ότι φοιτητής του δεν θα έπεφτε από τον 3ο εν ώρα μαθήματος, όχι μόνο  δεν έδωσε απαντήσεις στα ερωτήματα που έθεσε ο φοιτητικός σύλλογος, όχι μόνο δεν ανέλαβε τις ευθύνες του, αλλά είχε το θράσος να ενεργοποιήσει για άλλη μια φορά την τηλεκπαίδευση. Η απόφαση της κοσμητείας να ανακοινώσει διαδικτυακά μαθήματα τις ημέρες της κατάληψης, είναι απόφαση τελείως εκδικητική, είναι απόφαση που θέλει να ευτελίσει την απόφαση του φοιτητικού συλλόγου και το μέσο της κατάληψης, το οποίο αποτελεί το πιο αναβαθμισμένο μέσο πάλης που έχουν στα χέρια τους οι φοιτητές, ώστε μέσα από την διακοπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, να πιέζουν τις διοικήσεις και να πετυχαίνουν νίκες. Ο γκλαβίνης πέρα από την πάγια στάση του, να αμφισβητεί τις αποφάσεις του φοιτητικού συλλόγου, να αρνείται να συνομιλήσει με αυτόν, εκτός αν παρευρίσκεται η αγαπημένη του νεολαία και πολιτική δύναμη της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, δεν θέλει να αναλάβει τις εγκληματικές ευθύνες του, δεν θέλει να παραδεχτεί ότι κατά την διάρκεια της θητείας του, φοιτητής, λόγω των επιλογών του και των ιεραρχήσεων του, κόντεψε να χάσει την ζωή του. Παράλληλα προβάλει τα τηλεμαθήματα ως μια προσωρινή και έκτακτη λύση στο πρόβλημα του συνωστισμού, της έλλειψης καθηγητών και αιθουσών, χωρίς να περιγράφει μέτρα που θα παρθούν όταν ανοίξει η σχολή μετά από μια εβδομάδα. Να αναλάβει τις ευθύνες του! Να σταματήσει να υπεκφεύγει, να ρίχνει το φταίξιμο στους φοιτητές του, στην άτυχη στιγμή, να λογοδοτήσει στους φοιτητές, για τις πολιτικές του επιλογές. Αλλιώς να παραιτηθεί.

Μοιραστείτε το άρθρο