Για μία ακόμη φορά η ελληνική κοινωνία “σοκάρεται” από τα περιστατικά γυναικοκτονιών, ενδοοικογενειακής βίας και σεξουαλικής κακοποίησης, τα κανάλια και το κράτος “ευαισθητοποιούνται” από τα απεχθή εγκλήματα έμφυλης βίας και παιδικής κακοποίησης, παρά τη συνεχή αναπαραγωγή μάτσο στερεοτύπων, εξουσιαστικής βίας και αφηγημάτων που βρίθουν πατριαρχία. Μέσα σε λίγες ώρες διαπράχθηκε μία γυναικοκτονία στο Αγγελοχώρι με έναν 46χρονο να μαχαιρώνει και να δολοφονεί την 60χρονο συζυγό του, καταγγέλθηκαν περιστατικά έμφυλης ενδοοικογενειακής βίας, συνελλήφθει αστυνομικός της βουλής που κακοποιούσε την αστυνομικό γυναίκα του με την οποία μετά από απειλές του κακοποιούσαν σεξουαλικά τα παιδιά τους και ιερέας ξυλοκόπησε τη σύντροφό του.
Η κρατική και η μιντιακή διγλωσσία μέσα σε ένα πλαίσιο συστημικής καπιταλιστικής και πατριαρχικής βαρβαρότητας προχωρά σε υποκριτικές καταδίκες των εγκλημάτων και από την άλλη αναπαράγει διαρκώς έμφυλα στερεότυπα και διαμορφώνει τις συνθήκες εμφάνισης βίαιων, εξουσιαστικών, μάτσο ανθρωπότυπων. Ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες επιβίωσης του status quo και της κάθε τύπου εξουσιαστικής δομής, αλλάζει τα αφηγήματα και είτε άμεσα είτε έμμεσα από τα παραγώμενα προϊόντα διαμορφώνει την κυρίαρχη νοοτροπία. Από τη μία υποκριτικές κρατικές φιέστες ενάντια στην ενδοοικογενειακή βία και από την άλλη ασυλία σε αστυνομικούς κακοποιητές και βιαστές (πχ. Μπουγιούκος στην περίπτωση της Ηλιούπολης, ο αστυνομικός της βουλής με τις πλάτες που είχε τόσα χρόνια) και σε κάθε είδους κακοποιητή που εντάσσεται στον κύκλο των δομών εξουσίας τους (πχ. Λιγνάδης, Νίκος Γεωργιάδης κ.α.)
Η κοινωνία σοκάρεται και εκφράζει τον αποτροπιασμό της ενώ καθημερινά και με κάθε τρόπο αναπαράγει σεξιστικές και εξουσιαστικές λογικές είτε στα πλαίσια συζητήσεων είτε μέσω αστεϊσμών. Δεν αντιδρά και δεν οργανώνεται για την αντιμετώπιση της πατριαρχικής κουλτούρας αντίθετα μέρος αυτής έλκεται από τον ακροδεξιό μάτσο λόγο που θυματοποιείται απέναντι σε μία υποτιθέμενη επικράτηση ενός φαντασιακού ισοπεδωτικού προοδευτισμού που “επιτίθεται” στα ήθη, τη θρησκεία, την πατρίδα και την οικογένειά μας…
Η 12χρονη από τον Κολωνό αντιμετώπισε ξανά και ξανά το βιασμό της, μέσα από την μιντιακή προσέγγιση, την φανέρωση των στοιχείων της και του τόπου κατοικίας της από τη Δόμνα Μιχαηλίδου στη βουλή, τις απειλές και τις επιθέσεις κάποιων από τους δράστες και από την αστυνομία, την προστασία σημαντικών ονομάτων εμπλεκόμενων στην υπόθεση, τη χυδαία υπερασπιστική γραμμή της δικηγόρου του Μίχου και από τη δικαστική απόφαση όπου ένας αριθμός κατηγορουμένων αφέθηκε ελεύθερος.
Θ.Λ.