Πέρασαν κιόλας τρία (3) χρόνια αφότου η ελληνική κυβέρνηση ανακοίνωσε την “υιοθέτηση” του ορίου ταχύτητας των 30 km/h στις κατοικημένες περιοχές. Παρουσία του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη και του υπουργού Μεταφορών Κ. Α. Καραμανλή ο τότε (3/2/2021) υφυπουργός ΥΜΕ Γ. Κεφαλογιάννης ανέλυσε το γιατί αυτό το όριο επαναλαμβάνοντας την παγκόσμια αποδεκτή, επιστημονικά τεκμηριωμένη αιτιολόγηση που υιοθετεί ο Π.Ο.Υγείας σε μια φαντασμαγορική, ευρέως προβεβλημένη εκδήλωση.
Tον Μάιο του 2021, με πρωτοβουλία του SOS Τροχαία Εγκλήματα, 160 επιστημονικοί και κοινωνικοί φορείς της χώρας απηύθυναν έκκληση στον πρωθυπουργό και τους αρχηγούς των κομμάτων για την άμεση θέσπιση του ορίου των 30 km/h στις κατοικημένες περιοχές. Καμία απάντηση από κανένα…
Τρία χρόνια πέρασαν. Δεκάδες νομοσχέδια και τροπολογίες του Υ.Μ.Ε. κατατέθηκαν και έγιναν νόμοι. Το όριο 30km πουθενά.
Στο ίδιο χρονικό διάστημα στη μία μετά την άλλη χώρα της Ευρώπης και της Αμερικής αυξάνονταν ραγδαία οι πόλεις που επέβαλαν το όριο των 30 km/h (ή 20mph) με αρκετές μάλιστα να το έχουν κατεβάσει στα 20 km σε ορισμένους δρόμους ή ζώνες. Φυσικά η ιστορία των 30km είναι πολύ παλιότερη, πάνω από μια δεκαετία τώρα χώρες ξεκίνησαν να νομοθετούν και πόλεις να επιβάλλουν αυτό το όριο με μετρήσιμα, θεαματικά αποτελέσματα στη πρόληψη του τροχαίου τραύματος, στη βιώσιμη κινητικότητα και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής συνολικά.
Πόλεις όπου το όριο 30km ισχύει για πάνω από το 70% του οδικού δικτύου
Τρία χρόνια πέρασαν με εκατοντάδες θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς μέσα σε κατοικημένες περιοχές της Ελλάδας από παρασύρσεις πεζών, ποδηλατών, μοτοσικλετιστών που στη συντριπτική τους πλειοψηφία θα είχαν αποφευχθεί αν… αν η κυβέρνηση θεσμοθετούσε και επιτηρούσε αυτό που γνώριζε πολύ καλά και διακήρυττε δημόσια. Μια απόφαση μηδενικού οικονομικού κόστους και τεράστιο κοινωνικού οφέλους.
Η κυβέρνηση είναι ο ηθικός αυτουργός για όλους αυτούς του θανάτους και τραυματισμούς αφού η ίδια γνώριζε και μάλιστα μας προειδοποιούσε για το τί σήμαινε η μη θεσμοθέτηση του ορίου των 30km/h.
Ταχύτητα 30 km: 10% πιθανότητα φόνου πεζού. Ταχύτητα 50 km: 80% πιθανότητα φόνου πεζού.
Αν στο έγκλημα των Τεμπών οι αρμόδιοι υπουργοί γνώριζαν αλλά δεν μιλούσαν εδώ και γνώριζαν και μιλούσαν. Και δεν έπρατταν.
Και συνεχίζουν το ίδιο ενώ γνωρίζουν ότι ο κύριος όγκος των τροχαίων συγκρούσεων πραγματοποιείται πλέον, και στη χώρα μας, μέσα στις πόλεις.
Φυσικά για όλους αυτούς τους θανάτους και τραυματισμούς που θα μπορούσαν να προληφθούν καμία δικαστική αρχή δεν θα αναζητήσει την ευθύνη και αν κατά λάθος προκληθεί κάποια συζήτηση σε πολιτικό επίπεδο το μέγιστο αναμενόμενο είναι κάποιος «γενναίος» να αναλάβει την …πολιτική ευθύνη…
Καλούμε τα θύματα όλων των τροχαίων εγκλημάτων της τελευταίας τριετίας σε κατοικημένες περιοχές να στρέφονται ποινικά και αστικά και κατά της πολιτείας, των αρμοδίων υπουργών και της κυβέρνησης που ενώ γνώριζαν επακριβώς τον τρόπο αποτροπής αυτών των εγκλημάτων απέφυγαν συνειδητά να τον εφαρμόσουν.
Με δεδομένη την κυβερνητική «απροθυμία», καλούμε τα κόμματα της αντιπολίτευσης να φέρουν ΑΜΕΣΑ στη Βουλή το θέμα της νομοθέτησης του ορίου των 30km/h στις κατοικημένες περιοχές αν πραγματικά ενδιαφέρονται για την προστασία της ανθρώπινης ζωής και τον δραστικό περιορισμό των τροχαίων εγκλημάτων.
“SOS Τροχαία Εγκλήματα” Πανελλαδικός Σύλλογος