Γ΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης “Ενάντια στις επιχειρούμενες συγχωνεύσεις των σχολείων μας”

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ  ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ 

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕΝΕΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΜΑΣ

Με μαζική συμμετοχή δεκάδων μαθητών, γονέων/κηδεμόνων, εκπαιδευτικών και εκπροσώπων της Γ ΄ΕΛΜΕ-Θ και της Α΄ΕΛΜΕ -Θ  πραγματοποιήθηκε  παράσταση  διαμαρτυρίας και  παρέμβαση στη συνεδρίαση του  Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θες\νίκης, τη Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου, για να μην εγκρίνει το  Δημοτικό Συμβούλιο τη συγχώνευση του 4ου ΓΕΛ Θεσ\νίκης και  17ου  Λυκείου με έδρα το 4ο ΓΕΛ, του 13ου και 4ου Γυμνασίου Θεσ\νίκης με έδρα το 13ο,καθώς και τις άλλες προτεινόμενες από τη ΔΔΕ Ανατολικής Θες\νίκης  συγχωνεύσεις σχολείων. Είχε προηγηθεί η θετική η απόφαση της ΔΕΠ να εισηγηθεί στο δημοτικό συμβούλιο κατά των επιχειρούμενων συγχωνεύσεων, επί της οποίας κλήθηκε να αποφασίσει το Δημοτικό Συμβούλιο. 

Κατά τη συζήτηση του θέματος δόθηκε ο λόγος στις εκπροσώπους των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του 17ου Λυκείου και του 4ου Γυμνασίου, καθώς και στις προέδρους της Α΄ και της Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ , προκειμένου να καταθέσουν τα επιχειρήματά τους ενάντια στις απαράδεκτες συγχωνεύσεις που επιχειρεί  η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, αλλά και η Περιφερειακή Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας. 

Ως Γ΄ΕΛΜΕ-Θ τοποθετηθήκαμε στο δημοτικό συμβούλιο και καταθέσαμε ψήφισμα με βάση τις αποφάσεις του σωματείου μας και των συλλόγων διδασκόντων και  γονέων,  καλώντας το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Θεσσαλονίκης  να στηρίξει τον αγώνα που δίνουμε εκπαιδευτικοί γονείς και μαθητές\τριες και ομόφωνα να απορρίψει την πρόταση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης .( βλ. συνημμένο) 

Επιπλέον, οι τοποθετήσεις τόσο του δημάρχου και της αντιδημάρχου παιδείας, όσο και των δημοτικών συμβούλων που έλαβαν τον λόγο ήταν ξεκάθαρα κατά των συγχωνεύσεων, ενώ ο δήμαρχος, αφού στηλίτευσε μεταξύ άλλων και τη συμπεριφορά της ΔΔΕ Ανατολικής Θεσ/νίκης στο συγκεκριμένο ζήτημα, ενημέρωσε το σώμα ότι έθεσε υπόψη του Υπουργού Παιδείας την κάθετη αντίθεση τόσο της δημοτικής αρχής όσο και της τοπικής κοινωνίας ενάντια στις συγχωνεύσεις, ενώ πρόσφατα του απέστειλε και δεύτερη σχετική επιστολή.

Τελικά, το Δημοτικό Συμβούλιο υπερψήφισε, εν μέσω χειροκροτημάτων, ομόφωνα την απορριπτική εισήγηση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, δηλώνοντας έτσι την ομόθυμη αντίθεση της πόλης μας απέναντι στις προτεινόμενες συγχωνεύσεις.

Η ομόφωνη απόφαση ενός από τους μεγαλύτερους δήμους της χώρας που τάσσεται κατά των επιχειρούμενων συγχωνεύσεων,   ενισχύει τον  αγώνα μας και διευρύνει το μέτωπο κατά των συγχωνεύσεων. Αναγκαία και επιβεβλημένη είναι η συνέχιση και κλιμάκωση των  αγωνιστικών  κινητοποιήσεων μας με νέες παραστάσεις σε ΠΔΕ και ΥΜΑΘ , συνέντευξη τύπου , πολύμορφες πρωτοβουλίες των σχολείων μας,.

 Με τον κοινό αγώνα  εκπαιδευτικών,  μαθητών και γονέων να ακυρώσουμε τις επιχειρούμενες συγχωνεύσεις.  


ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ 

Το ΔΣ της Γ΄ ΕΛΜΕ -ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ, υπερασπιζόμενο τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών/τριων  και την ανάγκη στήριξης και αναβάθμισης των σχολείων μας,  αντιτίθεται στον σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας και στην εισήγηση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Αρ. Πρωτ. 28719/2-112023) για συγχώνευση του 4ου ΓΕΛ Θεσ\νίκης και  17ου  Λυκείου με έδρα το 4ο ΓΕΛ, του 13ου και 4ου Γυμνασίου Θεσ\νίκης με έδρα το 13ο , για τους παρακάτω λόγους:

  • Οι προτεινόμενες συγχωνεύσεις  αφορούν σχολεία που υποδέχονται μαθητές\ τριες από φτωχότερα λαϊκά στρώματα, παιδιά ανέργων και μεταναστών . Περίπου τα  2\3  του μαθητικού πληθυσμού των συγκεκριμένων σχολείων προέρχεται από ευάλωτα τμήματα της κοινωνίας, με πολυπολιτισμικά χαρακτηριστικά και ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες, και θα έπρεπε να στελεχώνονται με εκπαιδευτικό προσωπικό έγκαιρα και με δομές μορφωτικής και κοινωνικής υποστήριξης τους   σε σταθερή- μόνιμη βάση (εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό,  ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, ενισχυτική διδασκαλία, τμήματα ένταξης, ΖΕΠ κ.α.) Αντί  αυτού , προκρίνεται η συγχώνευση των σχολείων με καθαρά δημοσιοοικονομικούς όρους για εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού στη λογική του κόστους-οφέλους.
  • Πιθανή συγχώνευση των σχολείων μας θα επιφέρει μεγιστοποίηση του αριθμού των παιδιών στο τμήμα στα ανώτατα όρια,  με  μείωση του αριθμού των τμημάτων των σχολείων . Αυτό θα έχει   αρνητικές επιπτώσεις στα  μαθησιακά και παιδαγωγικά αποτελέσματα καθώς και στο έργο των εκπαιδευτικών. 

Στα πολυπληθή τμήματα η  εκπαιδευτική διαδικασία θα υποβαθμιστεί, οι μαθητές\τριες των σχολείων μας  δε θα μπορέσουν να τύχουν της αναγκαίας και  ουσιαστικής, γι΄ αυτούς , εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα θα αυξηθεί η  πιθανότητα πολλά από τα παιδιά να εγκαταλείψουν  το σχολείο .Έτσι οι προτεινόμενες συγχωνεύσεις, όχι μόνο  δεν προσφέρουν κανένα παιδαγωγικό ή μαθησιακό όφελος , αλλά αντίθετα θα υπονομεύσουν την τακτική φοίτηση των μαθητών\τριων  και θα ενταθούν τα   φαινόμενα της εγκατάλειψης του σχολείου και  διεύρυνσης των ταξικών ανισοτήτων στην εκπαίδευση, και μάλιστα  σε περιοχές με ιδιαίτερα αυξημένα κοινωνικά προβλήματα .

  • Οι μαθητές\τριες  και των δύο σχολείων, άσκοπα και αντιπαιδαγωγικά, θα μετακινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις από τον τόπο κατοικίας τους για όλα τα χρόνια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσής τους. Τα παιδιά , όχι μόνο αποκόπτονται  από το οικείο περιβάλλον του σχολείου και της γειτονιάς τους, θα  αναγκαστούν  να μετακινούνται σε μεγαλύτερες αποστάσεις μέσα στο ήδη επιβαρυμένο αστικό περιβάλλον, ανατρέποντας και όλο τον οικογενειακό προγραμματισμό. Θα συμβεί μάλιστα το παράδοξο τα παιδιά του σχολικού συγκροτήματος της Συγγρού  ( δημοτικό, γυμνάσιο, ΓΕΛ) να μετακινούνται μετά το δημοτικό σε άλλο κτίριο σε απόσταση 1-2 χιλιομέτρων και να επιστρέφουν πάλι για τη φοίτηση τους στο Λύκειο, στον ίδιο χώρο! 
  • Η  άσκοπη και συνεχής μετακίνηση των  μαθητών\τριων  για όλα τα χρόνια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσής τους   θα οδηγήσει σε διαρροή  μαθητών προς σχολικές μονάδες που βρίσκονται πιο κοντά στους τόπους κατοικίας, με αποτέλεσμα τα σχολεία που θα δημιουργηθούν από τις συγχωνεύσεις να κινδυνεύουν με ακόμη μεγαλύτερη  αποδυνάμωση, ενώ κάποια άλλα θα γιγαντωθούν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στο πλαίσιο των χρόνιων κτιριακών προβλημάτων και ελλείψεων των κατάλληλων υποδομών .
  • Οι προτεινόμενες συγχωνεύσεις θα έχουν  αρνητικές επιπτώσεις  και στις εργασιακές συνθήκες και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Θα επιφέρουν   πλεόνασμα εκπαιδευτικού προσωπικού , οδηγώντας  στη συρρίκνωση των οργανικών θέσεων και πολλούς συναδέλφους-ισσες  μας στην κινητικότητα προς άλλα σχολεία για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου, σε βάρος τόσο του εκπαιδευτικού τους έργου όσο και της εκπαιδευτικής διαδικασίας. 

Οι ΕΛΜΕ-Θ ,οι  εκπαιδευτικοί, οι σύλλογοι διδασκόντων των σχολείων , οι σύλλογοι γονέων και οι μαθητές\ τριες  με πολύμορφες δράσεις  και κινητοποιήσεις όλο αυτό το διάστημα αγωνίζονται  για να μην προχωρήσουν οι προτεινόμενες συγχωνεύσεις .

Καλούμε το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Θεσσαλονίκης  να στηρίξει τον αγώνα που δίνουμε εκπαιδευτικοί γονείς και μαθητές\τριες και ομόφωνα να απορρίψει την πρόταση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης , καθιστώντας σαφές και προς το Υπουργείο Παιδείας ότι δεν θα επιτρέψει να προχωρήσουν οι συγχωνεύσεις. Γιατί τα σχολεία μας , αντί συγχώνευσης, έχουν ανάγκη στήριξης και αναβάθμισης ! Σχολεία που θα χωρούν όλα τα παιδιά και όλη τη γνώση. Σύγχρονα, ασφαλή με όλους τους βοηθητικούς χώρους και τις υποδομές. Με ενίσχυση της χρηματοδότησης και των υποδομών τους ,με  μείωση του αριθμού των παιδιών, με πλήρη ανάπτυξη όλων των υποστηρικτικών δομών, βιβλιοθήκες, εργαστήρια, γυμναστήρια, εποπτικά μέσα, ενισχυτική διδασκαλία, με τμήματα ένταξης και υποδοχής,  μαζικούς  διορισμούς  και προσλήψεις εκπαιδευτικών .

Μοιραστείτε το άρθρο