Την Τρίτη 20 Ιουνίου δημοσιοποιήθηκε ο απολογισμός των θανάτων και τραυματισμών από τροχαίες συγκρούσεις σε Ευρωπαϊκό επίπεδο για το 2022 από το ETSC (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών). Η γνωστοποίηση αυτών των δεδομένων πέντε μέρες πριν από τις εκλογές στη χώρα μας θα περίμενε κανείς ότι θα προκαλούσε ένα κάποιο πολιτικό και δημοσιογραφικό ενδιαφέρον. Λέμε τώρα…
Δυστυχώς ο απολογισμός για την ίδια την Ελλάδα αλλά και συγκριτικά με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες είναι χειρότερος από τον προηγούμενη χρονιά.
Από 624 νεκρούς στους ελληνικούς δρόμους το 2021 ανεβήκαμε στους 635 το 2022 (προσωρινά στοιχεία που αναμένεται να αυξηθούν). Ο αριθμός αυτός σημαίνει 61 νεκρούς ανα εκατομμύριο κατοίκων στη χώρα μας τη στιγμή που στις άλλες χώρες έχουμε: 21 στη Νορβηγία, 22 στην Σουηδία, 26 στη Δανία και στο Ηνωμένο Βασίλειο, 28 στην Ελβετία, 31 στην Ιρλανδία, 33 στη Γερμανία κλπ. Σε σχέση δηλαδή με τις παραπάνω χώρες ο χρήστης του ελληνικού οδικού δικτύου έχει διπλάσια ή και τριπλάσια πιθανότητα θανάτου!
Η Ελλάδα για μια ακόμα χρονιά ξεπερνά τον ευρωπαϊκό «μέσο όρο» (44) ενώ καταλαμβάνει στη σχετική μακάβρια λίστα των 32 χωρών μια από τις χειρότερες θέσεις, την 27η, αφήνοντας πίσω της μόνο την Πορτογαλία, την Ουγγαρία, την Βουλγαρία, την Σερβία και τη Ρουμανία.
Δεν αναφερόμαστε εδώ στον αριθμό σοβαρών τραυματισμών μια και τα στοιχεία που καταθέτει η χώρα μας είναι πλασματικά, στηριζόμενα σε μια αυθαίρετη εκτίμηση της Αστυνομίας και δεν έχουν εναρμονιστεί με το ευρωπαϊκό σύστημα καταγραφής MAIS3+.
20.678 άνθρωποι, στην συντριπτική πλειοψηφία τους νέοι άνδρες, έχασαν τη ζωή τους στους Ευρωπαϊκούς δρόμους το 2022 (αύξηση 4% σε σχέση με το 2021) γεγονός που θέτει πρώιμα σε αμφισβήτηση την δυνατότητα επίτευξης του στόχου για μείωση των θανάτων και των τραυματισμών από τροχαία κατά 50% μέχρι το 2030. Αν συμβεί αυτό θα είναι η 3η δεκαετία που η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν κατορθώνει να φτάσει αυτό το στόχο.
Η χώρα μας με τους 635 νεκρούς αυτή τη χρονιά έχει συμβάλει γενναιόδωρα, δυσανάλογα με τον πληθυσμό της στην αύξηση του αριθμού των θυμάτων.
Ας μη ξεχνάμε ότι είναι η χώρα που αρνείται να θεσπίσει το όριο των 30 km/h στις κατοικημένες περιοχές, γεγονός που με τις ανάλογες πολεοδομικές παρεμβάσεις και σωστή επιτήρηση θα οδηγούσε στο δραστικό περιορισμό των τροχαίων εγκλημάτων που σήμερα στο μεγάλο τους αριθμό συμβαίνουν μέσα σε κατοικημένες περιοχές και πως είναι η χώρα που έχει θεσπίσει την ατιμωρησία των δραστών τροχαίων εγκλημάτων γεγονός που έχει εκτινάξει στα ύψη την επιθετικότητα στο οδικό δίκτυο.