ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ σχετικά με τις συνθήκες διαμονής σε δομές όλων των τύπων των μαθητών/τριών προσφύγων-αιτούντων άσυλο-μεταναστών και των οικογενειών τους

Με αφορμή την ανοιχτή επιστολής διαμαρτυρίας που εξέδωσαν οι Συντονιστές/στριες Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ) από πολλές περιοχές της επικράτειας σχετικά με τις συνθήκες διαμονής σε δομές όλων των τύπων των μαθητών/τριών προσφύγων-αιτούντων άσυλο-μεταναστών και των οικογενειών τους, το Δ.Σ του Ζ΄ Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Θεσσαλονίκης δηλώνει την αμέριστη συμπαράσταση του στους συναδέλφους/ισσες ΣΕΠ και στην προσπάθειά τους για ανάδειξη των πραγματικών συνθηκών διαβίωσης μέσα σε αυτές τις δομές. Ειδικότερα συμμεριζόμαστε τις αγωνίες και τους προβληματισμούς τους για το ασφυκτικό και αναξιοπρεπές πλαίσιο διαβίωσης και επιτήρησης του συγκεκριμένου πληθυσμού, με όλες τις συνέπειες που αυτό επιφέρει τόσο αναφορικά με τη φοίτηση των παιδιών στην τυπική εκπαίδευση και τη σχέση τους με τους/τις συνομηλίκους τους καθώς και με την ψυχοσυναισθηματική τους ανάπτυξη. Ταυτόχρονα αντιλαμβανόμαστε και εναντιωνόμαστε πλήρως στο ασφυκτικό εργασιακό πλαίσιο που δημιουργείται για όλους/ες τους/τις εργαζόμενους/ες στα κέντρα αυτά, κάτι που δε συνάδει με την επαγγελματική και προσωπική αξιοπρέπεια και ταυτότητα των ατόμων που εργάζονται εκεί. Σε κάθε περίπτωση η επιχειρούμενη- ως φαίνεται- προσπάθεια για περιθωριοποίηση της ευάλωτης αυτής ομάδας του πληθυσμού μέσα από τον «εγκλεισμό» της σε «ανοιχτές φυλακές» δεν μπορεί παρά μόνο να μας βρίσκει αντιθέτους τόσο ως πολίτες που παλεύουμε για τη διασφάλιση της Δημοκρατίας όσο και ως εκπαιδευτικούς που καθημερινά αγωνιούμε και προσπαθούμε για την συναισθηματική καλλιέργεια των μαθητών/τριών μας όσο για την ανάπτυξη ενεργών και χειραφετημένων πολιτών.

Το Δ.Σ του Ζ΄ Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε Θεσ/νίκης συντάσσεται με τα δίκαια αιτήματα των συναδέλφων/ισσων ΣΕΠ που αφορούν:

  • Τον επανασχεδιάσμο του μοντέλου διαχείρισης των προσφύγων – αιτούντων άσυλο– μεταναστών από το Υ.Μ.Α με προτάσεις μοντέλων φιλοξενίας και αξιοπρεπούς διαβίωσης σε μικρές, αυτόνομες δομές εντός του αστικού ιστού και όχι μοντέλα εγκλεισμού και κράτησης, έξω και μακριά από τις τοπικές κοινωνίες.
  • Την υπεράσπιση από το Υ.ΠΑΙ.Θ. του αξιόλογου έργου της πρόσβασης και της ένταξης των παιδιών προσφύγων στη δημόσια τυπική εκπαίδευση που έχει επιτελεστεί όλα αυτά τα χρόνια και την προστασία των ΣΕΠ, ως εργαζόμενών του και των μαθητών/τριών από τις εξαντλητικές και ταπεινωτικές, καθημερινές διαδικασίες ελέγχου και επιτήρησης.

Ζ΄ Σ.Ε.Π.Ε. Θεσσαλονίκης

Μοιραστείτε το άρθρο